Exposure to Wild Paradise of Zoo Negara 2013




Assalamualaikum and Hi friends.

Minggu lepas, sahabat-sahabat MSU bersama Kelab Penyanyang telah mengadakan program (rujuk title) <-- mcm surat rasmi plak!


It has been few times I came to Zoo Negara but this is the first time that I have the chance to get to know how all the animals are taken care. As for me and my team were given a task to work with SHOW SESSION, words can express my excitement! I always watch the Animal show event when I went to Guangzhou, China. I get to know how they actually works. The staffs and the animals. As they were five of us, so the tasks are given separately to each of us and I got the chance to clean the cages with all the don't-know-how-to-describe-animal :) One thing for sure is that, these animals are not tame.




Mula-mula masuk bersih kandang, rasa macam nak tercabut jantung tengok semua haiwan berbulu. SAYA TAKUT KUCING walaupun kekadang kucing takut ngan saya. Soalan pertama yang saya tanya kakak Dewi tu " Kucing ada tak kat dalam ni? " Ok, mungkin aku lupa sekarang event Exposure to Wild Paradise bukan Exposure to Cat Paradise. Tapi same la tahu, kot-kot ada kucing terlepas. Tak naya aku kat situ? -_-.

Kitaorang tak brunch sebab sakan bekerja. Tu menyebabkan perut saya masuk angin dan terus pening dan tak dapat buat shift petang. Bukan sengaja pun. Tapi terima kasih untuk Kakak Sabun sebab ajak saya ronda-ronda zoo negara. Untuk beberapa jam, kaki dan kepala sangat memberikan kerjasama sebelum akhirnya terlentok di Fast Food Restaurant dan Bangku menunggu.

Kesimpulannya, tahniah untuk Wan Nur Aina Mardhia sebab dah berjaya teruskan program ni walaupun banyak halangan. bravo bravo bravo bebeh! 

Takziah untuk Ayah Musa yang terpaksa terima lebih kurang 16 jahitan sebab tangan beliau dicakar Cheetah.

Semoga berjaya untuk Sabrina Afandi untuk cuka epal kita walau I tak mulakan lagi misi tu.

Beberapa keping gambar dan terima kasih untuk Azmeer aka Chipsmore sebab kongsi gambar-gambar ni :)

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KEGUGURAN AWAL

Pengalaman Bersalin Ketuban Darah

TANDA-TANDA BERSALIN