kematian satu kepastian tapi bersediakah kita

Pagi ni aku dikejutkan dengan berita tentang seorang cosmetic millionaire, Datuk Sosilawati. Tak sapa sangka kematiannya begitu mengejutkan. Pasni ni akan jadik tajuk hangat sekarang. Tapi, jangan la pula kita lupa nak sedekahkah al-fatihah buat arwah. Semoga anak-anak beliau tabah menghadapi dugaan. Allah menguji hambanya yang kuat. Manusia saban hari makin kejam. Kalau semua ni berlaku kerana wang ringgit, penting sangatkah? sampai harus bunuh membunuh.

Dan sejenak aku berfikir, ape agaknya nasib kanak-kanak yang hilang selama ni? Aku tak berani nak membuat andaian, tapi it seems that semua dah menemui jalan buntu. Penemuan mayat-mayat yang rentung tu jugak aku rasa dengan bantuan pelbagai pihak. Lagipun keluarga arwah berduit. Pasti mampu berbuat apa saja.

Aku rasa semua orang dah tahu pasal ni, kat twitter pun dah kecoh. Tapi yang kecoh tu sedekah al-fatihah tak? Jangan la lupa pulak nak berdoa untuk kanak-kanak yang malang tu.





al-Fatihah.





Comments

salam.........dunia penuh dng mereka yg hati kering......pasti bukan kata2 yg d perlukan...tapi...tindakan bsama...agar kita mampu mjaga keselamatan...anak2 kita...ya Allah jauhkan kami dari mereka yg kejam...amin
AJ said…
comel gambar baby dan ayatnya..

P/s :dijemput join
My Raya Moments Contest

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KEGUGURAN AWAL

Pengalaman Bersalin Ketuban Darah

TANDA-TANDA BERSALIN