Saya nak paksa jugak !

Saya nak paksa ! nak paksa ! nak paksa ! kena paksa ! kena paksa ! harus paksa ! harus paksa ! paksa ! paksa ! paksa ! paksa ! paksa !


Apa yang ain maksudkan dengan paksa adalah seperti dalam gambar di atas. That was my status and I got it from Ecah aka Aishah Zainal my ex.... EX ROOMATE :B

Banyak yang perlu kita ubah. Bukan senang kita nak berubah , banyak yang perlu di pertaruhkan. Sebagai contoh, ada kawan ain dari Sabah (tak nak mention nama sebab dia famous-amos). Dia sekarang dah berhijab, dan ain tahu untuk orang yang secantik dia perubahan tu taklah senang tambahan pula ain ada baca komen dia dan rakan-rakan. Menjaga diri sewaktu di Sabah adalah berbeza dengan keadaan sewaktu di semenanjung. Tapi ain puji dia sebab dia kuat.

Walaupun pada mulanya dia bertudung tapi menampakkan leher ( itu aurat jugak ), tapi sekarang alhamdulillah cantik sangat orangnya. Ain pun pernah nampak kawan dia tegur sebab bergambar dan tidak tutup habis. Berani betul kawan dia tu sound kat facebook, ain ingat dah nak perang dunia dah time tu tapi alhamdulillah mungkin sebab mereka kawan baik jadi kawan ain tu dapat menerima teguran tu dengan hati dan minda yang terbuka .

Ada ketika seseorang merasakan malas untuk solat. Paksa ! paksa ! paksa ! ain ada baca print screen soalan UAI .. 

"Ada seorang muslimin ni sangat elok pekerti dia, akhlak pun tip top semayang tak pernah miss melainkan subuh dengan alasan susah nak bangun pagi-pagi"

ustaz kata : hatinya menjadi semakin kotor dan hitam dan hendaklah diperbaiki :S


Ain ! bila nak berubah ??? Masih di tangkuk lama ni ! paksa ain ! paksa ! paksa ! paksa !

Sebelum mengundur diri ada nak add on something.. 
Actually keterpaksaan ini sama mcm sewaktu kita di alam pembelajaran. Terkadang tugas kita sebagai pelajar mendesak kita untuk melakukan lebih dari kemahuan. Keterpaksaan itu wujud demi menghasilkan sebuah kejayaan demi sebuah kejayaan yang lain.

p/s : paksa demi kebaikan. insyaAllah ! cuba-cuba >.<

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KEGUGURAN AWAL

Pengalaman Bersalin Ketuban Darah

TANDA-TANDA BERSALIN