Sehari bersama Doktor MSU Bangalore

Salam..

Most welcome to all MBBS students aka doctors from Bangalore.. Akhirnya perjuangan selama 5tahun membuahkan hasil =) if I were them syukur tak terhingga.

I am a facilitator and walaupun diorang bukan student baru *Ya Allah ! Doktor kot ..* Rasa diri ni kecil sangat bila bersama dalam kelompok diaorang. *metafora ok* At first, bila Abg Fareez text suruh datang untuk event dengan students MBBS , macam-macam rasa hadir. Takut pun ada tapi ikut pengalaman lepas student MBBS ni tersangatlah cool.

So hasilnya setelah 1 hari suntuk spend dengan doktor-doktor ni, ain rasa happy sangat ! And so far, selama ain pernah handle mana-mana orientasi or event, kumpulan ni adalah yang paling mesra dan peramah yang pernah ain jumpa.

and dunia ni kecil...

Kak Anis ; Ain orang mana?
Aku : Terengganu
Kak Anis : Hah ?! *muka terkejut*
Aku : Akak orang Terengganu gop ke? *dan-dan je kuar gop*
Kak Anis : haah.. ain Terengganu kat mana?
Aku : Batu Burok, akak? *teruja*
Kak Anis : Hah ?! Batu Burok kat mana?
Aku : Kat Kg Ladang.. dekat ke akak?
Kak Anis : Dekat sangat !

Aku : Akak sekolah kat mana?
Kak Anis : Dulu sekolah kat SMK Bandar...... (xhabis cakap)
Aku : Ya Allah... senior !
Kak Anis : Larh ! ye ke ??! Dulu pernah g Khairiah kejap
Aku : Mama ain pernah ngajar situ.
Kak Anis : Nama apa ya? Ntah la kenal ke tak
Aku : Ustazah Hajah Amnah
Kak Anis : Kenal lah !


ka-ching ! happy and happy and happy. Sekala jumpa senior-student mama-senior MSU =) Esok kalau boleh nak mintak contact akak ni. Kes 1 dalam seribu ni tau ! And yang paling gempak adalah kakak ni dah kawin dengan salah sorang student MBBS tu jugak. Lupa plak nama suami dia. Botak-botak mesra sket. *mati aku kalau dia baca ni*

Tapi seriously, diorang sangat best... including Kak Mimi, Kak Tika and kak-kak lain *xingat nama*. Kakak-kakak ni beriya nak ain tengok tempat belajar diorang and diorang kata MSU Shah Alam sangat meriah and how lucky we are to be here as students... bila diorang cakap macam tu, terfikir kejap. Pernah ke ain rasa bertuah and bersyukur dengan semua facilities kat situ. Komen lagi adalah kot.. MasyaAllah...... :(


p/s : esok I'll try to snap few pictures since tadi ta bawak camera~

Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KEGUGURAN AWAL

Pengalaman Bersalin Ketuban Darah

TANDA-TANDA BERSALIN