Relieve tension at PBB #mama

Assalamualaikum

This evening mama felt very stress and she asked me to drive to PBB. OMG, there were so many people at the beach and mama said "kita je beghehi duk dalam rumoh," *angguk2. Couldn't agree more.

We parked our #vivaforever and took few photos before going to #aiskrimgoreng stall. Too sweet la this time. Lost my appetite! Apa2 pun each time eating aiskrim goreng mesti teringat moment2 dulu dengan Ong YiiYoke.



Sikalang, itu amoi sula ala balak baru. Bukan nak kenalkan kat guwe donk. *isk99x!





Mama looks so sweet with her smile. Selalu kemut je mulut2 suruh senyum. Lately she's being so lemah. Pity her. Ya Allah panjanglah umur mama. amin amin amin amin amin amin.

She took care of me by herself since I was 0 years old. I only have her in this life. Dia la tempat aku meluah rasa sedih, tempat aku kongsi kegembiraan. She's my besties and sekarang. Aku pelan2 berusaha untuk jadi tempat dia bersandar. She needs me the most now.

After my engagement day, mama pernah bagitahu "aku rasa macam baru semalam aku duk mandi mu". *sedihsedih* I'm growing up now. No longer budak hingusan yang yakyak pun tak reti nak basuh. Dah ready nak basuh yakyak anak dah pulak ni. *amboiii ain!!!*

She's the permata berharga dalam hidup aku. Muka tak sama tapi iols bukan anak angkat ok. *lempang hidung sapa cakap iols anak angkat*. Muka ite ni ikut muka bapak kita kat nogori nun. Apo kan dayooooooo.... ^_^

Anyway, I'm glad having mom yang tahu ilmu agama sebab since sekolah rendah aku mesti refer mama kalau ada doubt pasal agama Islam and aku selalu wonder, kalau mak orang tu bukan ustazah atau guru bahasa arab, macam mana dia nak jawab anak dia tanya.. *ni ada dalam fikiran aku masa aku darjah2*. Sekarang dah ada jawapan dah untuk tu, nak tau tanya k... :P

Mama...


Comments

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KEGUGURAN AWAL

Pengalaman Bersalin Ketuban Darah

TANDA-TANDA BERSALIN