May 1, 2011

Ibu yang terbaik.

Alhamdulillah, hari ni happy sangat. Ain tak sangka permintaan ain ngan bonda dimakbulkan. Tak sangka bonda betul-betul nak bagi "gift " tu sempena hari jadi ain yang dah tak lama lagi. Kadang-kadang ain rasa jugak ain ni kuat demand. Manja sangat mintak apa je dapat. Tapi nak buat macam mana, dah ain nak sangat. Bonda pun dah pening ada anak banyak songe macam ni. kihkihkihkihkih.
bonda yang bergaya sekembali dari tanah suci.
Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya : “Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya, sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenangkan budi yang diberi ia
dianggap sebagai kufur nikmat”. (Riwayat At-Tabrani)

Therefore, I need to be grateful for what I have today. I have mom who always supports and loves me. I have friends who care about me. I have my big family who always be there for me. it's more than enough. I never expect that I can feel such happiness in this point of my life. After facing so much trouble, now I'm back to become a better muslimah, insyaAllah. Mom is so happy to see the new me and she taught me a lot this few days. ^^ Hope the new me will last forever.

Neway, syukran sangat kat bonda sebab tak pernah tolak hasrat anak bonda yang satu ni. Budi dan jasa bonda tak kan dapat ain balas. =_= I love you so much ma.

Sekarang ain nak belajar cara untuk bersyukur dalam hidup ni. Sekadar berkongsi dengan semua.

Menyelami makna syukur.
Selama hayat dikandung badan, kita hendaklah sentiasa bersyukur bukan hanya setelah mendapat apa yang kita idamkan. Waima dalam keadaan sukar sekalipun kita perlu bersyukur. Kerana nikmat itu adalah ujian dan ujian itu adalah nikmat. Setiap yang diberi, adalah yang terbaik buat kita. Diberi peluang untuk bernafas sehari lagi di bumi ALLAH, kita patut bersyukur. Dipilih untuk menerima ujian untuk menambah darjat keimanan, kita mesti bersyukur. Dan untuk segalanya kita mesti bersyukur, kerana hati yang bahagia adalah hati yang sentiasa bersyukur.

Ambil tahu.
Ambil tahu, segala di sekeliling ada. Ia akan membuatkan kita lebih bersyukur. Lihat nasib penduduk di negara lain yang lebih malang dan bandingkan dengan keadaan kita yang hidup di negara yang bebas dari peperangan. =/

Ambil Masa untuk Fikir.
Hanya mahu mengingatkan, jangan asyik memikirkan kesenangan orang lain, tetapi kiralah setiap kebahagiaan dan apa sahaja yang ALLAH kurniakan dalam hidup kita dan mula bersyukur sekarang. Dan, biarkan rasa syukur itu kekal. InsyaAllah.

Semat ayat ini.

Demi sesungguhnya jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKU kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras. “
[Surah Ibrahim: 7]

10 comments :

hani hanani said...

dapat ape cik ain?? kongsi la sket

Epy Ain said...

kihkihkihkih... nani..
next entry la.. ^_^ segan lagi

Hafizul@Deeana said...

cepat2...share...xsabar nak tahu...ain follow la blog JO GAK....walau xsecantik ain punye...hihihi

Hafizul@Deeana said...

cepat2...share...xsabar nak tahu...ain follow la blog JO GAK....walau xsecantik ain punye...hihihi

Hafizul@Deeana said...

cepat2...share...xsabar nak tahu...ain follow la blog JO GAK....walau xsecantik ain punye...hihihi

Hafizul@Deeana said...

cepat2...share...xsabar nak tahu...ain follow la blog JO GAK....walau xsecantik ain punye...hihihi

Hafizul@Deeana said...

cepat2...share...xsabar nak tahu...ain follow la blog JO GAK....walau xsecantik ain punye...hihihi

Epy Ain said...

insyaAllah joe..
nnt ain follow..

warsito said...

ada kata pepatah sorga ada dibawah telapak kaki ibu maka dari kita harus menyangi dan menghorti ibunda kita cik

Epy Ain said...

btl tu warsito...
^_^
love my mom sooo much