cuak itu takut.upu itu masa depan

Penat betul ain minggu ni

1. Kerja dari jam 8-5 petang.
2. Setiap isnin dan selasa malam mengajar tuition pulak 8-10 malam.

So, less time I can spend with my TESL juniors and also with my gula hati aka family. Sangat-sangat senget kepala saya untuk menaip dengan penuh hemah. Bila dah tak cukup masa untuk santai di facebook dan join family lepak di fun fair. Saya sungguh ingin terlampau taksub untuk marah. Sepatutnya family comes first tapi kali ni career comes first. Mak kata, sumber rezeki. Saya kata, sumber duit tapi jiwa seteres stress.

Sebenarnya ain tengah cuak dengan result upu. "Ya Allah, berikanlah insan yang bernama Durratul Ain Hamzah ini keputusan yang terbaik dalam pemilihan upu.. amin." Cuak memang cuak. Ada yang tatau maksud cuak, cuak itu bukan kuih, *boleh jadi jugak kuih di masa akan datang. Cuak itu sinonimnya takut aka tak berani. Sebab apa nak cuak? Ain senyum je bila junior cakap macam tu. Nanti tahu la sendiri. Nasib kita 95% dah diberikan pada upu, so amat berharap untuk mendapat yang terbaik. Boleh dikatakan upu itu masa depan. Tapi hidup perlu diteruskan. Hari ini adalah last day ain jumpa anak didik ain yang form 5 and form 3. Tak puas ag usik-usik budak-budak nakal tu. Nakal tapi tak menyakitkan hati. 

Kalau kat tadika, selalu student nakal-nakal ni cute sangat !! Nak cubit pun tak sampai jantung dan limpa. Tapi diaorang memang cuak bila tengok teacher membuntangkan bijik matanya macam nak telan orang siap main ugut lagi. "Tak siap kerja tak boley balik. Balik ngan teacher." Mulalah budak tu meraung. Ngeri ke sayang balik dengan teacher. Teacher ni lagi ngeri kalau balik dengan awak tapi sebab dah melampau cute so tak apa la.

Ain ni addicted sangat dengan budak-budak. Biarpun ain tak ada adik beradik yang ramai macam saudagar malaysia bernama asada tu tapi ain bersyukur dan suka sangat sebab ada ramai cousin yang dah ku anggap macam cucu adik ain sendiri. Semua pelik bila tahu ain ni anak tunggal sebab I love kids damn much ! Kalau lah mama boley bagi adik lagi. 



Bersama keluarga angkat sewaktu OPKIM di Kg, Acheh !_!

*thanks putra_varqid!

Doakan saya yang terbaik untuk UPU ye, sukran @ terima kasih @ thanks @ arigato ya !

Comments

aien said…
gud luck ya! ^__^
Keyyah said…
Owh baru tahu ain anak tunggal..xpe nnt maen ngn anak2 sendiri je ok...
Keyyah sangat respect ngn ain, punya byk keje tp sempat je update blog..hehe

btw, gudluck ye...
Adeq Aien said…
@@ien_R@z

maceh..
(**.)
Adeq Aien said…
@sweeTSour

(--__--)
ye la keyyah
nnt ain nak baby more than 1.. haha
oktant said…
Good luck gak dari saya. :)
Adeq Aien said…
thanks awak!

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KEGUGURAN AWAL

Pengalaman Bersalin Ketuban Darah

TANDA-TANDA BERSALIN