April 14, 2010

hidup tu singkat

Dimulakan hidup kita dengan azan dan diakhiri dengan solat. Hanya sementara. Hidup yang tidak lama.
.
.
.
.
malas nak berkhutbah pulat, tapi terjumpa video clip ni tadi.
.
.
Korang yang dah tengok OK! la..
yang belom tengok sila2 la.. 18 tahun ke atas je k!

Think positive~ ngeng~

sorry xnak letak kat belog sbb agak sensor lol :D




Life begins at 40 ke??

Memandangkan mak I selalu mengajar selalu je ain dengar mak cik-mak cik mengadu kat mommy pasal laki-laki diaorang.
Umo dah 40 tapi baca al-Fatihah pun tak betul
Pangkat dah datuk tapi baca iqra pun tak tahu
Nama ketua keluarga tapi tak pernah jadi imam kepada anak bini
.
.
.
Sekadar perkongsian tentang masyarakat kita sekarang ni. Kesian pulak mak cik- mak cik tu kadang-kadang boleh nampak air mata diorang bergenang bila cakap pasal suami sendiri macam tu. Tapi apakan daya mereka. Harap-harap future ***** tak macam tu. Senang-senang bagi mak je pilih.. (ngau.... bahaye) . 

Ain pernah dengar sorang penceramah tu cakap. Bagi lelaki life begins at 40 and masa tu diaorang mula fikir masa diri n masa depan. Means 40 diaorang betul2 matang kot. (sorry ak xtau bab ni!) Bila usia dah meningkat, sepatutnya minda terbuka. PIlih haluan yang betul dalam kehidupan.

************

ustazah : Kenapa XXXX tak solat. Berdosa tau
XXXX : Abah tak solat pun. 


P/s : Selagi hayat dikandung badan tak salah kita menuntut ilmu. Buang rasa malu dan ego. PEACE!



No comments :