ikan duyung cantikkah?

thanks to google 

Tadi tengah duk kemas-kemas umah (lajinnye, anak sapa neyh) , tiba-tiba dapat idea nak wat research pasalmermaid a.k.a duyung the gojes (gojes kah?). Gambar di atas sungguh cantik, cute, menawan but sorry yea, it's not sexy. nak lebih seksa bleh search google. Sape2 pernah jumpa ngan duyung gitau la neyh, nak tau gak cam ne la rupe dia. Kot-kot la lagi chantek dari Fasha San**. (chantek ke beliau? sexy ad la)

***************************

Menurut legendaikan duyung adalah makhluk air yang memiliki kepala dan tubuh layaknya seorang perempuan dan ekor menyerupai ikan. Ikan duyung hidup di dasar laut dan dikatakan merupakan seorang puteri yang telah disumpah sebahagian anggotanya daripada paras pinggang hingga ke kaki menjadi ikan. Cerita mengenai ikan duyung wujud dalam hampir semua masyarakat di dunia. Dalam mitologi Yunani, ikan duyung dikatakan selalu menggoda para pelaut yang lalai. Sesiapa yang tergoda akan menemui ajalnya. Masyarakat Babilonia pula menyembah ikan duyung sebagai Tuhan atau dewa laut yang dikenal sebagai Ea atau Oannes. Oannes digambarkan sebagai duyung jantan.
Sumber : WIKIPEDIA
Ada yang kata, duyung ni adalah mitos semata-mata. Tapi, kalau korang ada baca mastika. (i'm not mastika addict ye), korang mesti pernah terbaca beberapa nelayan yang dari kampung mana ntah pernah terjumpa dengan duyung-duyung ni. Sebut je duyung mesti ingat perempuan betina eh? Kalau xda duyung lelaki jantan, mana bisa dong yang betina pompuan itu wujud. 

***************************
1989, The Little Mermain had been released. Mase tu umo beta -2 tahun =D . Cite cartoon yang pernah menjadi favourite beta neyh berkisarkan idup sekor puteri duyung yang amat gojes! meletoop! Click here




Mermaid menjadi puteri. Jeles!!!

*******************************

Tp, seindah itukah??
Secantik itu kah??

Lihat fotogedik seterusnya...
Ibu-ibu mengandung jgn tgk kot2 efek baby =D
.
.
.
.
.
.
.
.

Comments

ParkAir said…
orang kata duyung ni sebenarnya dugong, ye la tu kot..
Adeq Aien said…
ngee....
^_^
xhensem la mcm 2

Popular posts from this blog

PENGALAMAN KEGUGURAN AWAL

Pengalaman Bersalin Ketuban Darah

TANDA-TANDA BERSALIN