May 2, 2010

Keadaan janin yang bersujud ketika al-quran dibacakan

Dalam video ini seorang ibu hamil dibacakan ayat-ayat Al-Qur'an, dan selama proses pembacaan tersebut dipantau melalui alat USG kehamilan. Dapat dilihat perbezaan posisi bayi sebelum dan sesudah ayat-ayat Al-Qur'an dibacakan. Sebelum dibacakan ayat suci Al-Quran, bayi nampak aktif (normal memang macam ni). Kemudian dibacakan pula ayat suci Al-Quran.. Subhanallah! Hasilnya ketika dibacakan surat Al-Fatihah dan Al-Baqarah janin bayi tampak terdiam dlm keadaan sujud... seakan-akan mengenali suara-suara yang sedang dibacakan. Kullu mauludin Yuuladu 'alal fithrah... 
.
.
.
Kesimpulannya...Seorang ibu yang tengah mengandung anaknya sering-seringlah memperdengarkan ayat-ayat suci Al-Qur'an. Semoga kelak menjadi anak yang soleh dan solehah. Amiin.
Malahan,rakyat Jepun menggunakan kaedah ini untuk terapi menggunakan headphone yang diletakkan di perut ibu bagi bayi dalam kandungannya,buktinya anak yang lahir lebih cerdik,aktif dan mendengar kata.


Menakjubkan, ye tak? Sama-samalah kita insafi diri kita. Muhasabah diri. Nilai segala perilaku kita sepanjang hayat kita di atas muka bumi ini. ^____^. Satu je ain nak pesan kat semua, setiap malam, sebelum tidur jangan lupa.
1. Baca doa tidur.
2. Mengucap kalimah syahadah
3. Maafkanlah dosa-dosa setiap insan yang pernah menyakiti atau berbuat kesilapan dengan kita. 

Yang penting sentiasalah kita menyayangi kedua ibu bapa kita walau bagaimana pun keadaan mereka http://emo.huhiho.com

p/s : tatau la nasihat ain tu link ke tak ngan video tuh.. sekadar prihatin.. ^^ salam....

5 comments :

Kie-yu said...

Subhanallah~ mmg menakjubkan~

ainhamzah said...

^_^

Flying Pixel said...

subhanallah..amazing! =)

Flying Pixel [dot] Com

ainhamzah said...

@Flying Pixel

yup.. sgt2x

Anonymous said...

kuasa Allah