May 15, 2010

sahabat

Ain begitu tertarik dengan kontest yang diadakan oleh seorang blogger ni. Tajuk yang sering kali menambat hati ain dalam membentuk satu karangan hidup yang sempurna. Pertama kali membaca syarat-syarat kontest ini terus ain terpikat tanpa melihat ganjaran yang ditawarkan. Kalau dapat alhamdulillah, kan. So, ain decide nak bercerita dengan penuh puitis dan jiwa yang penuh sastera. Kalu nak tahu apa2x sila menjenguk di kamar hati beliau. Klik di sini dengan chomeynya ya.Nak join kontes ni pun sila la klik sini.


(&_&) (*_*) (+_+) (^_^) (n_n) (@_@)


S.A.H.A.B.A.T

        Saya Amat Hargai Andai Bersama Ayien Tersayang. Itu ungkapan yang aku hadiahkan buat sahabat aku yang tersayang ni. Dia merupakan seorang muslimah yang sudah banyak merubah aku ke arah yang lebih baik dan membantu aku dengan curahan kasih sayangnya sebagai sahabat. Saat pertama aku mengenali dia adalah sewaktu berada di uitm kampus kuantan dan kami berdua merupakan pelajar tesl. Dia ni terkenal dengan kealimannya. Jom kenali gadis ayu ini.

        Terus merangkak huruf demi huruf untuk mengetahui tentang muslimah ini. Semester 2 di uitm kuantan kami dah pilih untuk jadi roomates. Semua bagai tak percaya, ada yang ternganga mulut bila mendengar berita sensasi ini. Kenapa ya? ....Sebab ain perwatakan kami cukup berbeza dan mencipta sejuta pertanyaan samada kami mampu bertahan sebagai teman sebilik. * think positif bebeh!




      Namun alhamdulillah, kami berjaya melalui semester 2 dengan penuh kenangan yang terindah dan itulah semester akhir kami di uitm kuantan. Banyak kenangan yang kami cipta. Masih ingat lagi saat kami berebut-rebut mengambil gambar bunga api yang cukup indah. Ayien ini juga suka menjerit kalau dikacau. Ain suka sergah dia setiap kali dia kuar dari bilik air. And guess what? Tiap kali tu la jeritan yang kuat akan berkumandang dalam bilik kitaorang yang kecik tu. 





         Malam-malam terakhir di uitm, kami sering tidur lewat. Buat ape tu gadis2x melayu? haha.. borak sampai pagi la! Sekarang dah tak dapat nak borak macam tu lagi. Hari-hari terakhir di uitm, kitaorang sering menangisi saat2x perpisahan. Saat yang tak ingin kami lalui. Tapi pertemuan di cipta untuk perpisahan, kan.





          Lawak jugak dia ni. Gambar di atas ni adalah gambar 'pergi' drnya. Padahal nak g hantar beg kat abang je. So, banyak sebab kan kenapa ain pilih dia sebagai s.a.h.a.b.a.t ain. She's everything. Dia dah banyak bantu ain, dia la yang terbaik!


S- saya
A- amat
  H- hargai
 A- andai
      B- bersama
 A- ayien
       T- tersayang



8 comments :

sweeTSour said...

uik ada kontest tuk sahabat erk..macam menarik je..ermm mcm nk join je...hehehe

ainhamzah said...

@sweeTSour

Join la..
tak rugi tau..
penghargaan utk sahabat baik kita..
kan2x?

joegrimjow said...

sahabat sampai ke SANA
;)

ainhamzah said...

@joegrimjow

^_^
for sure joe lalink..
ahha....

MaryamJamilah said...

oh2.. gud luck juge.. ^^
uitm juge upenye

ainhamzah said...

@MaryamJamilah

hehe..
iye saya.
uitm kuantan..

farihah ahmad said...

ain.. ayien bru bukak...
terharu~... time kseh ain...

ainhamzah said...

shame2.. malu I